YDH- İbranice yayın yapan Maariv gazetesinin haberine göre Yemenlilerin ticari gemilerine yönelik operasyonları sebebiyle ciddi bir ekonomik kriz yaşayan İsrail, Birleşik Arap Emirleri ile bir anlaşma yaptı.
Haberde İsrail ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında varılan bir anlaşma ile Truknet şirketinin Dubai ve Hayfa limanları arasında kara taşımacılığına başladığı bildirildi.
Maariv gazetesinde yayımlanan habere göre, ‘Traknet’ şirketi, Yemen tarafından Kızıldeniz'de İsrail gemilerine el konulması nedeniyle alternatif güzergah arayışına girdi.
İsrail ordusuyla koordineli çalışan Truknet şirketi, Dubai ve Hayfa limanları arasında bir kara köprüsü oluşturmak için lojistik şirketi ‘Iron Swords’ aracılığıyla faaliyet göstermeye başladı.
Kara yolu taşımacılığının, gemilerin mal transferi için çözüm sağlaması amaçlanıyor.
Haberde anlaşmanın, liman şirketi DP WORLD ile işbirliği içinde çalışan Birleşik Arap Emirlikleri lojistik şirketi Puretrans FZCO ile imzalandığı belirtiliyor.
Bu işbirliğinin İsrail ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 2020 yılında imzalanan ve ilişkilerin normalleştirilmesini öngören ‘İbrahim Anlaşması’na dayandığı bildiriliyor.
İsrail gemilerinin Kızıldeniz’de Yemen saldırılarından korunması için artık ticari yüklerin, Dubai, Suudi Arabistan ve Ürdün ile Hayfa limanını birbirine bağlayan rota üzerinden karadan gidiş dönüş olarak taşınması planlanıyor.
Yemen Ensarullah Hareketi’nin operasyonları sebebiyle İsrail’in Eylat Limanının kapanmak üzere olduğu ve işçi çıkarmaya başladığı bildirilmişti.
Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve Ürdün’ün yaptığı bu işbirliği sayesinde İsrail’in hem Yemenlilerin saldırılarından korunacağı hem de taşımacılığın daha ekonomik hale geleceği bildirildi.
Haberde İsrail Savunma Bakanlığının da onayını alan bu kara geçişinin, deniz taşımacılığından avantajlı olduğu ve yüzde 80 oranında zaman tasarrufu sağlamadığı bildirildi.
2015’ten beri Yemen Ensarullah Hareketi’ne karşı savaşan Arap ülkelerinin İsrail’le yaptığı bu işbirliğinin İsrail’e Süveyş Kanalı'ndan geçişe göre daha hızlı bir alternatif sunduğu ve soruna çözüm getirdiği ifade edildi.
Maariv gazetesi haberine göre bu köprü projesinde Bahreyn lojistik şirketiyle de işbirliğinde ilerleme kaydedildiğini bildirdi.
Truknet CEO'su Hanan Friedman, gazeteye verdiği demeçte bu yeni aşamayı “Asya'dan İsrail'e, oradan Avrupa'ya ve İsrail'den Asya ve Uzak Doğu'ya giden kara yolu, İbrahim Anlaşmaları'nın sonucu olan çığır açıcı bir katkı” olarak niteledi.
Yemenlilerin Kızıldeniz'de İsrail ticaretine yönelik tehditlerine değinen Friedman, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Bahreyn ve Ürdün’ün işbirliği sayesinde İsrail’in daha ucuz ve daha güvenli bir rotaya kavuştuğuna dikkat çekti.
Kara taşımacılığı sayesinde deniz yolunun yüzde 80'inden tasarruf edileceğini belirten Friedman, Dubai Liman Şirketi ile iş birliği içinde çalışan, Birleşik Arap Emirlikleri’ne ait bir lojistik şirketi aracılığıyla da nakliyenin daha ucuza geleceğini söyledi.
Hannan Friedman ayrıca İsrail Savunma Bakanlığı'nın ihtiyaçlarının da bu yolla karşılanacağına dikkat çekti.
Yemen Silahlı Kuvvetlerinin, Kızıldeniz'de İsrail gemilerine el koyması nedeniyle birçok İsrailli firma gemiler için güvenli fakat daha uzak rota arayışına girmiş ve bu da maliyetlerin artmasına neden olmuştu.