YDH- Yemenli TV kanalı el-Mesire'nin aktarımına göre, Amerika Birleşik Devletleri, Yemen donanmasının artan operasyonları nedeniyle artan ekonomik zorluklarla karşı karşıya.
Aksa Tufanı Operasyonu'nun ve Gazze'ye yönelik Siyonist soykırımın başlamasından bu yana Yemen Silahlı Kuvvetleri Siyonist varlıkla bağlantılı gemilere yasak getirdi.
Bu gemilere ve Amerikan ve İngiliz askeri varlıklarına karşı balistik, deniz ve insansız hava araçlarıyla yüzlerce operasyon düzenlendi.
Bu durum Amerikan ticaret ve sanayi sektörlerinde önemli gerilemelere yol açıyor.
Enflasyon, durgun ekonomik genişleme ve deniz taşımacılığı üzerinde COVID-19 pandemisi benzeri etkilerin belirgin işaretleri ile ilgili endişeler artıyor.
El-Mesire, bu endişelerin artan nakliye ve sigorta giderlerinin yanı sıra mal ve hammadde tedarik zincirinde süregelen aksaklıklarla bağlantılı olabileceğini ileri sürdü.
Yemenli haber kanalı, Washington'un Yemen'deki faaliyetlere son verme konusundaki yetersizliğinin, Gazze'deki soykırımı durdurmanın uygulanabilir tek çözüm olduğu anlamına geldiğini bildirdi.
Geçtiğimiz birkaç gün içinde çeşitli Amerikan medya kaynakları, ABD gemicilik sektörünün COVID-19 salgınına benzer bir krizin eşiğinde olduğuna dair endişelerini dile getirdi.
Çin'den ABD'ye konteyner taşımacılığı için yapılan harcamalar konteyner başına 8 bin dolara yükseldi ki bu geçen Aralık ayındaki maliyetin dört katına tekabül ediyor.
Bir nakliye veri platformu olan Freightos'a göre fiyatların yakında 9 bin dolara ulaşması bekleniyor.
Uzmanlar ve gözlemciler Yemen saldırıları durmadığı sürece bu fiyatların yükselmeye devam edeceği konusunda hemfikir.
Bu artış, nakliye maliyetlerini hızla pandemi dönemindeki konteyner başına 15 bin ila 20 bin dolar seviyelerine getirebilir.
Sorun nakliye maliyetlerinin ötesine uzanıyor.
Raporlar, Amerika Birleşik Devletleri'ne giden gemilerin yeniden yönlendirilmesinden kaynaklanan önemli gecikmelerin, hammaddelerin bulunamaması nedeniyle büyük üretim kesintilerine yol açtığını gösteriyor.
Bu aksamalar ticari faaliyetlerin çeşitli yönlerini etkiledi.
Bu etki, sahibinin işgal altındaki Filistin limanlarına erişim yasağını ihlal etmesi nedeniyle bu ayın başlarında Yemen Silahlı Kuvvetleri tarafından hedef alınan Tutor gemisinin batırılmasının ardından daha da arttı.
Bu olay gemilerin sigorta maliyetlerini de iki katına çıkararak gemi değerinin %0.3'ünden %0.6'sının üzerine çıkardı.
Birçok sigorta şirketi artık ABD, İsrail ve İngiltere ile bağlantılı gemileri sigorta kapsamına almayı reddediyor.
Amerikan bankacılık kuruluşu US Bancorp tarafından hazırlanan bir raporda, Yemen Silahlı Kuvvetleri'nin Kızıldeniz'deki saldırılarının bu yılın ilk çeyreğinde tedarik zinciri üzerinde en büyük etkiye sahip olduğu belirtildi.
Raporda, ABD'nin ekonomik büyümesinin geçen yılki %2,5'lik orandan %1,3'e gerilediği kaydedildi.
Raporda, Yemen'de devam eden saldırıların nakliye maliyetlerini daha da artırarak enflasyonist etkilere neden olabileceği endişesi dile getirildi.
US Bank Varlık Yönetimi Kıdemli Yatırım Stratejisi Direktörü Rob Haworth, "Henüz birkaç yıl önce (pandemi sırasında) tedarik zinciri sorunlarının zirveye ulaştığı noktaya ulaşmadık, ancak bazı riskler var" diyerek "talep aniden artarsa, üretimin artırılması gerekebileceğini" belirtti.
Raporda, bazı şirketlerin talebi karşılamakta, gerekli bileşenleri edinmekte veya üretim için yeterli işgücü bulmakta zorlandığı daha geniş tedarik zinciri sorunlarının altı çizildi.
Ayrıca, belirli limanlarda artan nakliye trafiği ve uzun mesafeli teslimatlar için kamyon şoförü sıkıntısı da dahil olmak üzere nakliye zorlukları ortaya çıktı.
US Bank Ulusal Yatırım Stratejisti Tom Heinlein, "yükselen enflasyonun, aynı malların çoğuna güçlü bir talebin olduğu bir dönemde kısıtlı mal arzını yansıttığını" belirtti.
Avustralyalı Wood Central sitesinin bir raporuna göre, Kızıldeniz saldırıları 50.8 milyar dolar değerinde Amerikan malını etkiledi.
El-Mesire, tüm bunların sonunda Amerikan ekonomisinin kan kaybetmeye devam edeceğini kaydetti.
Yemen saldırılarının artan yoğunluğu ve insansız botlar gibi güçlü yıkıcı silahların devreye girmesi, ABD'nin nakliye ve sigorta maliyetlerini hızla pandemi dönemi seviyelerine geri çekebilir ve ek etkiler yaratabilir.