YDH - Aksa Tufanı operasyonu kapsamında Yemen Silahlı Kuvvetleri tarafından uygulanan ve onuncu ayına giren kuşatma İsrail ekonomisine ciddi bir darbe vurdu.
Umm al-Raşraş olarak da bilinen Eilat Limanı fiilen felç oldu ve aylar önce iflasını ilan ederken, kuşatmanın dalgalanma etkileri İsrail'in Akdeniz kıyısı boyunca hissedilmeye başlandı.
İsrail ekonomi gazetesi Calcalist tarafından 20 ve 21 Ağustos tarihlerinde art arda yayınlanan haberlere göre, Akdeniz'in en büyük limanlarından biri olan Aşdod Limanı'nın 2024 yılının ikinci çeyreğindeki kârı yüzde 63 oranında azaldı.
Gazete, bu kayıpları öncelikle Yemen donanmasının kuşatmasına ve ardından gemilerin Kızıldeniz'den uzaklaştırılmasına bağladı.
Bu durum özellikle, nakliye trafiğinin durması nedeniyle ciddi aksamalar yaşayan İsrail'in otomobil endüstrisi üzerinde ciddi bir etki yarattı.
İsrail'in güneydeki deniz geçidi olarak tanımlanan Eilat Limanı ile ilgili olarak Calcalist, limanın yaklaşık dokuz aydır terk edilmiş durumda olduğunu bildirdi.
Liman yönetimi yıl sonuna kadar işçi çıkarmamak için tazminat sözü aldı, ücretler ve işletme maliyetleri için tam tazminat içeren ve ayda yaklaşık 2 milyon dolar tutarında bir yardım paketi talep etti.
Eilat Limanı CEO'su Gideon Golber, operasyonların durduğunu doğruladı ve buna neden olarak Yemen direnişinin Kızıldeniz'deki saldırılarını gösterdi.
Golber, limanın zararının şimdiden 50 milyon şekele (14 milyon dolar) ulaştığını ve artmasının muhtemel olduğunu belirtti.