YDH- İngiliz The Times gazetesi, Yemen donanmasının operasyonlarının Kızıldeniz'den İngiliz gemilerinin geçişini engellemesi nedeniyle İngiltere'nin tedarik zincirinde kesintilerin olduğunu belirtti.
Gazete, nakliye masraflarının üç kattan fazla arttığını ve daha da artmasının beklendiğini belirtti.
Times “Kızıldeniz krizi” olarak adlandırdığı durumun, İngiliz pazarlamacıları yılbaşı hazırlıkları için erken stok yapmaya zorladığını vurguladı.
Bu durumdan nakliye sektörünün de etkilendiği söyleyen gazete, nakliyecilerin geleneksel olarak sakin geçen yaz döneminde Çin ve Güneydoğu Asya'dan İngiltere ve Avrupa'ya mal taşımak için faaliyet göstermek zorunda kalacağını bildirdi.
Gazete, perakendecilerin Noel dönemi için normalde eylül ayından sonra mal almayı beklediklerini, ancak bu yıl tedarikçilerden temmuz ayından itibaren sevkiyat talep ettiklerini söyledi.
Haberde ayrıca, nakliye maliyetlerinin üç kattan fazla arttığı ve önümüzdeki birkaç ay içinde deniz yollarındaki aksamalar nedeniyle tekrar artabileceği belirtildi. Hedef alınma riski taşıyan gemilerin ise Güney Afrika'nın etrafından dolaştırıldığı ifade edildi.
Times’a göre, Panama Kanalı'ndaki kısıtlamalar ve ABD ile Çin arasındaki ticaret savaşların tırmanma belirtileri, fiyatları daha da artırdı.
Drewry Küresel Konteyner Endeksi, standart 40 fitlik bir konteynerin ana ticaret rotaları boyunca nakliye maliyetinin şu anda 4.775 dolar olduğunu gösteriyor. Bu rakamın geçen yılın ekim ayında 1.389,50 dolar olduğu belirtildi.
Gazeteye göre, daha fazla fiyat artışı konusunda uyaran analistler, nakliyeye olan yüksek talebin, gelecek yılın şubat ayına kadar devam etmesini bekliyor.
Ayrıca, ABD'nin Doğu ve Körfez kıyılarındaki olası işçi anlaşmazlıklarının tedarik zincirlerinde daha fazla kesintiye ve nakliye maliyetlerinin artmasına yol açabileceği konusunda uyarıların yapıldığı aktarıldı.
Times gazetesinde yer alan habere göre, tedarik zinciri yönetimi danışmanlık şirketi Inverto'nun Başkanı Patrick Lieberhoff şöyle dedi: “Kızıldeniz'deki tedariklerin uzun süreli kesintiye uğraması, son derece kırılgan olan tedarik zincirleri üzerinde olumsuz etkilere neden oluyor.”
Inverto, perakendecilerin dalgalı nakliye fiyatlarının aniden tekrar yükselebileceğinden korktuğunu vurguladı.