YDH - Güney Kore, geçen ay Jeju Air şirketine ait bir uçağın karıştığı ölümcül kazayla ilgili yeni bilgiler açıkladı.
Yetkililere göre, uçaktaki kara kutular (uçuş veri kaydedici ve kokpit ses kaydedici), kazadan yaklaşık 4 dakika önce kayıt yapmayı durdurdu.
Kaza, 29 Aralık günü sabah saat 09.03’te, uçağın Muan Uluslararası Havalimanı pistinin sonundaki bir beton köprüye çarparak infilak etmesiyle gerçekleşmişti.
Güney Kore yetkilileri, Amerikan Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulunun (NTSB) yaptığı analizde, uçuş veri kaydedicisi (FDR) ve kokpit ses kaydedicisinin (CVR) kazadan önceki son 4 dakikalık verileri içermediğini tespit etti.
Kayıtların 08.59’da durduğu bildirildi. Yetkililer, bu durumun kazanın nedenlerini analiz etmeyi zorlaştırdığını ifade etti.
Muan Uluslararası Havalimanı’nda yaşanan olayda, Boeing 737-800 tipi uçak iniş takımları devreye girmeden kayarak pistten çıkmış ve bir beton duvara çarpmıştı. Bu olay, Güney Kore tarihindeki en büyük havacılık felaketi olarak kayıtlara geçti.
Soruşturmayı yürüten uzmanlar, kara kutu verilerinin kritik önem taşıdığını ancak tek bilgi kaynağı olmadığını belirtti.
Yetkililer, “Soruşturmalar; hava trafik kontrol kayıtları, olay anına ait video görüntüleri ve çarpışma noktasındaki enkazın analizi gibi farklı kaynakları da kapsıyor,” ifadelerini kullandı.
Geçen hafta, kara kutuların bileşenleri, veri güvenilirliğinin incelenmesi amacıyla NTSB’nin Washington’daki merkezine gönderildi.
Güney Kore’den ABD’ye gönderilen müfettişlerin, pazartesi günü ülkeye dönerek soruşturmaya devam edeceği açıklandı.