
YDH- Irak Başbakanı Ali Zeydi, göreve başlamasının ardından ilk resmi yurt dışı ziyaretini Temmuz ayı ortasında Amerika Birleşik Devletleri’ne gerçekleştirecek.
Bağdat yönetiminin dış politikada "dengeli ortaklıklar" vizyonunu yansıtan bu ziyaret, Irak'ın kalkınma hedefleri ve ekonomik büyüme stratejileri doğrultusunda stratejik bir adım olarak değerlendiriliyor.
Irak hükümet sözcüsü Haydar el-Ebudi, ziyaretin temel amaçlarının verimli bir ekonomik ortaklık kurmak ve ikili stratejik ilişkileri derinleştirmek olduğunu belirtti.
El-Ebudi, Washington temaslarının iki ana eksen üzerine kurgulandığını ifade ederek şunları kaydetti:
"Birinci önceliğimiz, halkımızın kalkınma ihtiyaçlarına doğrudan katkı sunacak verimli bir ekonomik model oluşturmak. İkinci eksenimiz ise ticaret ve yatırım hacmini genişleterek, Irak ile ABD arasındaki ilişkileri ortak çıkarlar temelinde sağlamlaştırmaktır."
Ziyaretin, Irak ekonomisi için yeni kapılar aralayacağı öngörülüyor.
Başbakan Zeydi’nin temaslarının, Irak özel sektörü ile Amerikan firmaları arasındaki iş birliğini artırarak yatırım fırsatlarını çeşitlendirmesi hedefleniyor.
Irak hükümeti, küresel ekonomilerle açıklık ve iş birliği politikası izleyerek, ülkenin Ortadoğu’da ticaret ve kalkınma konusunda yeniden merkez üs haline gelmesini amaçlıyor.
Bağdat yönetimi, Zeydi hükümetinin dış politikada etkili ülkelerle anlayış ve koordinasyon odaklı bir yaklaşım benimsediğinin altını çiziyor.
Sözcü el-Ebudi, bu ziyaretin Irak’ın uluslararası siyasi ve ekonomik bağlarını genişletme hedefinin bir parçası olduğunu belirterek, "Başbakanımızın Washington ziyareti, bölgesel ve uluslararası taraflarla kurulan dengeli ortaklıklar zincirinin ilk ve en önemli dış politika adımı olacaktır" açıklamasında bulundu.