
YDH - Batı Şeria’nın farklı bölgelerinde dün gece ve bugün salı günü fener fariyle birlikte Filistinli vatandaşların topraklarını ve mülklerini hedef alan yeni yerleşimci saldırıları meydana geldi.
Palinfo'nun haberinde Nablus ve Ramallah vilayetlerindeki köy ve toplulukları hedef alan eylemlerin sürdüğü bildirildi.
Nablus vilayetinde yerleşimciler, Burka köyü sınırları içinde yer alan Ayn el Delbe bölgesini ele geçirdi. Yerel kaynaklar, bu adımla bölgedeki yerleşimci nüfuzunun genişletilmesinin ve daha fazla Filistin toprağının kontrol altına alınmasının amaçlandığını belirtti.
Nablus’un güneyindeki Karyut köyünde ise yerleşimciler Filistinli çiftçilere ait tarım arazilerini gasbetti.
Silah zoruyla topraklarına erişimleri engellenen köylüler, bu durumu fiili durum yaratma politikasının bir uzantısı olarak nitelendirdi.
Ramallah ve el Bireh vilayetinde de yerleşimciler Ramallah’ın doğusundaki Burka köyünde bir eve saldırdı ve Filistinlilere ait bazı araçları tahrip etti.
Saldırının mülklerde hasara yol açtığı ve bölge sakinleri arasında gerginliğe neden olduğu aktarıldı.
Ayrıca yerleşimcilerin, Ramallah’ın kuzeyindeki Turmusaya beldesinin dış sınırında bulunan Ebu Avvad ailesinin evinin çevresine baskın düzenlediği belirtildi.
Şehrin batısındaki Şakba beldesinde ise bazı araçların yerleşimciler tarafından ateşe verilmesi sonucu araçlarda yangın çıktı ve sahipleri maddi zarara uğradı.
Filistin köylerine yönelik vatandaşları, mülkleri ve tarım arazilerini doğrudan hedef alan bu saldırıların artış gösterdiği bir dönemde, direnişin ve karşı koymanın tırmandırılması yönünde çağrılar yapılıyor.