
YDH - Tahran'da faaliyet gösteren İran Ticareti Geliştirme Kurumu'nun Ticaret Hizmetlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Muhammed Sadık Ganadzade, İran ile Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasındaki ticaretin yeniden başladığını açıkladı.
Ganadzade, cumartesi günü yaptığı açıklamada, "Şu anda bölgede göreli sükunetin yeniden sağlanmasının ardından [Cebel Ali] limanından İran'a mal ve konteyner sevkiyatları görüyoruz. Ticaret kademeli olarak artıyor. Bunun zamanla savaş öncesi normal koşullara dönmesini umuyoruz" dedi.
İran resmi haber ajansı IRNA'nın aktardığı açıklamaya göre Ganadzade, sevkiyatların yeniden başlamasıyla birlikte ticari faaliyetlerde artış gözlendiğini belirtti.
BAE Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayid ile İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi'nin cuma günü bölgedeki durumu ele almak üzere telefon görüşmesi yaptığı bildirildi.
Görüşmenin, Tahran ile Washington arasında bir mutabakat zaptının imzalanmasının ardından gerçekleştiği belirtildi.
BAE Dışişleri Bakanlığı'na göre Abdullah bin Zayid görüşmede, söz konusu mutabakatın hükümlerinin uygulanmasının önemine vurgu yaptı. BAE Dışişleri Bakanı ayrıca egemenlik ilkelerine ve iyi komşuluk ilişkilerine saygı gösterilmesi gerektiğini ifade etti.
Abdullah bin Zayid, Hürmüz Boğazı'nda seyrüsefer serbestisinin korunmasının önemine de dikkat çekti. BAE Dışişleri Bakanı, devam eden müzakerelerin bölgede kalıcı güvenlik ve istikrarı sağlayacak olumlu sonuçlar vermesini umduğunu dile getirdi.