İran yapımı patlayıcı insansız hava araçlarının uydu navigasyon yeteneklerine ek olarak sofistike ataletsel navigasyon sistemleri ile donatıldığını, bu sayede GPS karıştırma çabaları karşısında bile uçuş yollarını koruyabildiği ve hedeflerini tam isabetli bir şekilde vurabildikleri bildirildi.
YDH- İsrail rejimi içerisinde,13 Ekim Pazar gecesi, Golani üssünü hedef alan ve önemli kayıplara yol açan Hizbullah'ın son İHA saldırısıyla ilgili soruşturmaların devam ettiği aktarıldı.
İsrail'in haber sitesi Yediot Ahronot'a göre, Hizbullah son bir yıl içinde insansız hava araçlarını (İHA) kullanma konusunda epey deneyim kazandı.
İsrailli gazete, Hizbullah'ın yerleşimciler ve özellikle de uzak üslerdeki İsrail askerleri arasında epey kayıp verdirmeyi başardığını bildiriyor.
İran'da üretilen ve Hizbullah tarafından yaygın olarak kullanılan Ziyad 107 İHA'sı, Golani üssüne düzenlenen ve dördü ölümlü olmak üzere 60'tan fazla kayıpla sonuçlanan saldırıda etkinliğini kanıtladı.
İHA'nın yere ya da denize doğru keskin bir alçalma yapmak üzere önceden programlanmış olabileceği, bu sayede alçak irtifalarda uçabileceği ve tespit edilmekten kurtulmak için kıyı arazisinde ve tepelerde gezinebileceği tahmin ediliyor.
İlk değerlendirmeler İHA'nın sadece çok özel bir tipte olmadığını, Hizbullah'ın roketler ve iki İHA'nın karışımını içeren koordineli bir saldırı yoluyla İsrail ordusunun tespit sistemlerini etkili bir şekilde bastırdığını ya da bozduğunu gösteriyor.
İsrailli gazeteye göre, Ziyad 107 tespit ve takip konusunda önemli zorluklar çıkarıyor.
Ynet, İran menşeili Ziyad 107'nin hedefini vurma konusunda kayda değer bir isabetlilik gösterdiğini vurguladı.
İsrail radarlarını tespit edilmeden aşmayı başararak Binyamina'daki seçkin Golani Tugayı'nın eğitim kampındaki hedefine ulaşan Ziyad 107, İsrail rejiminde soruşturmaların odağı haline geldi.
Ynet'e göre, İsrail ordusu ve savunma üreticileri aktif bir şekilde bu soruna çözüm arıyor ancak şu ana kadar etkili bir karşı önlem geliştiremediler.
İşgal ordusu tarafından yapılan ilk incelemeler, bu İHA'nın sık sık irtifa ve yön değiştirecek şekilde programlanabildiğini ve tespit çabalarını daha da zorlaştırdığını gösteriyor.
Menzili 100 kilometreye kadar çıkabilen bu İHA'nın kompakt boyutu ve düşük radar profili, metal gövdeli daha büyük İHA'lara kıyasla takip edilmesini özellikle zorlaştırıyor.
Tespiti öncelikle motorundan yayılan ısıya bağlıyken, görsel tanımlama İsrail için önemli bir engel olmaya devam ediyor.