Sigorta şirketlerine Yemen etkisi: ABD, İngiliz ve İsrail gemileri artık sigortasız

img
Sigorta şirketlerine Yemen etkisi: ABD, İngiliz ve İsrail gemileri artık sigortasız YDH

İsrail'in ekonomi gazetesi ‘Globes’, sigorta şirketlerinin Kızıldeniz'i geçen Amerikan ve İsrail gemilerine hizmet vermeyi durdurmasının ardından nakliye süresinin ve maliyetinin arttığını bildirdi.




YDH- İsrail ekonomi gazetesi Globes’un haberine göre, Sanaa hükümetine bağlı Yemen ordusunun Amerika'nın Yemen’e yaptığı saldırılara cevaben yaptığı operasyonlar nedeniyle sigorta şirketlerinin Kızıldeniz'i geçen İsrail ve Amerikan gemilerine hizmet vermeyi bıraktı.

İsrail gazetesi, sigorta şirketlerinin attığı bu adımı ‘önemli ve alışılmadık bir durum’ diye nitelendirdi. 

Habere göre şirketlerin sigortayı durdurması, İsrail gemilerine daha uzun bir yolculuk süresine ve daha büyük masraflara mal olacağı için İsrail’le ticaret yapan gemilerin önünde iki seçenek kalıyor.

Bu seçeneklerden ilkinin gemilerin Ümit Burnu üzerinden Afrika’yı dolaşmak olduğunu belirten gazete, bu seçeneğin yolculuğa en az iki hafta süre ve daha fazla maliyet eklediğine dikkat çekti. 

Haberde “Doğu Akdeniz'deki besleyici limanları kullanmak; malları İsrail'e giden gemilere boşaltıp ve yeniden yüklemek” ise ikinci seçenek olarak yer alıyor. 

Sanaa merkezli Yemen ordusunun 19 Kasım'da başlayan operasyonlarıyla birlikte Kızıldeniz'in sigorta primlerinin gemideki malların değerinin %0,01'inden %1'ine çıktığı çıktığını belirten gazete Aralık ayı başındaki somut durumu şöyle ifade etti:

“Bu, 100 milyon dolar değerinde mal taşıyan 12.000 TEU'luk bir (20 feet konteynere eşdeğer ölçü birimi) konteyner gemisinin Kızıldeniz'e gitmek için 1 milyon dolar daha fazla nakliye sigortası ödemek zorunda kalacağı anlamına geliyor.”

Haberde Marsh McLennan sigorta şirketinin denizcilik, kargo ve lojistikten sorumlu küresel başkanı Marcus Baker’ın "Sigorta piyasası açıkça sıkılaşıyor. Bazı sigortacılar artık Kızıldeniz'de seyahat eden ABD, İngiltere veya İsrail'le ilişkili gemiler için savaş riski sigortası yaptırmaya istekli değil” dediği nakledildi.

Breeze adlı sigorta şirketinin şefi Patrizia Kern, ise Yemenlilerin saldırılarını caydırmaya yönelik çabaların başarısız olduğuna dair işaretler varken daha yüksek primler beklediğini söyledi. 

İsrail’in ekonomi gazetesi Globes, Kızıldeniz'de seferlerine devam eden büyük batılı denizcilik şirketleri arasında tek istisnanın Fransız savaş gemilerinin eşlik ettiği CMA CGM olduğunu belirtti ancak onun da bu hafta baskılara boyun eğdiğini ve 9.300 TEU'luk APL konteyner gemisini Ümit Burnu'na yönlendirdiğini bildirdi.