İsrail’in sosyal medya operasyonları

img
İsrail’in sosyal medya operasyonları YDH

El-Khanadik haber sitesi “Sosyal medya nasıl İsrail güvenlik operasyonunun hedeflerinden biri haline geldi?” sorusunu sorarak, son iki günde Lübnan’da yaşanan olaylarla birlikte sosyal medyadaki istihbarat faaliyetlerine değiniyor.




YDH- Lübnan'dan yayın yapan el-Khanadik haber sitesi, son iki gündür Lübnan’da gerçekleşen terör saldırıları sonrası özellikle sosyal medyadaki paylaşımlardan yola çıkarak, İsrail rejiminin bu durumdan nasıl yararlanmaya çalıştığını ele alıyor.

İşgal varlığı, Lübnan genelinde çağrı cihazlarını hedef alan operasyonunun sonuçlarını sayarken, yaralı direnişçilerin yüzleri ve diğerlerinin isimleri de dahil olmak üzere sosyal medyadan elde ettiği büyük miktarda bilgiyi de saymayı ihmal etmedi.

Bu “değerli av”, Mossad'ın mühendisliğini yaptığı ve uygulamasını iki yolla denetlediği İsrail güvenlik operasyonunun ana hedeflerinden biriydi: Birincisi, söylenti ve fitne yaymak için elektronik ordular kurmak ya da etkileşim sağlamak ve fotoğraf, koordinat vs. paylaşmak için sempati toplamak. İkincisi ise bilgi ve gerçekleri analiz etmek ve bunları güvenlik liderliğine rapor etmek için izleme hücreleri kullanmak.

Sosyal medya, dünyanın dört bir yanındaki güvenlik ve istihbarat kurumları için önemli bir bilgi kaynağıdır. Ancak bundan en iyi şekilde yararlanmak ve istenen amaca hizmet edecek şekilde kullanmak genellikle teknolojik açıdan “en üstün” olanlara aittir.

Herhangi bir varsayımsal güvenlik ya da askeri operasyon için ön hazırlık planının bu bölümünü, özellikle de işgal varlığı ve Batılı istihbarat servisleri için göz ardı etmek, verilen zararı değerlendirmek ve başka bir fırsatta elde edilemeyecek güvenlik bilgilerini toplamak gibi planın önemli bir bölümünü başarısızlığa uğratabilir.

Bu hücreler bir dizi parametreye göre çalışır:

Propaganda ve dezenformasyon: Propaganda, kamuoyunu ve davranışları etkilemek için yanlış bilgilerin kasıtlı olarak yayılmasını içerir. Sosyal medyada propaganda kampanyaları, hedefli reklamlar, sahte hesaplar ve belirli anlatıları güçlendirmeye yönelik koordineli çabalar yoluyla hızla geniş kitlelere ulaşabilir. Kötü niyet olmaksızın paylaşılan dezenformasyon da sosyal medyada hızla yayılabilir, genellikle olayın heyecanı ve içeriğin -yani algoritmaların- viral doğası ile beslenir.

Siber casusluk ve gözetim: Sosyal medya platformları, kamuya açık verilerin toplanması, kullanıcı hesaplarına sızılması ve çevrimiçi faaliyetlerin izlenmesi yoluyla casusluk için kullanılabilir. Sosyal medya gözetimi bireyler, kuruluşlar ve hükümetler hakkında istihbarat toplamak için kullanılabilir ve bilgi savaşı kampanyalarının planlanması ve yürütülmesi için değerli bilgiler sağlar.

Psikolojik operasyonlar: Hedef kitlelerin duygularını, tutumlarını ve davranışlarını etkilemeyi amaçlar. Kamu algısını manipüle etmek ve nifak tohumları ekmek için hedefe yönelik mesajların, duygu yüklü içeriklerin ve dezenformasyonun kullanılmasını içerebilirler. Bu operasyonlar genellikle mevcut toplumsal bölünme ve gerilimlerden faydalanır ve stratejik hedeflere ulaşmak için bunları güçlendirir.

Bu hedeflere ulaşmak için:

Botnetler ve otomatik hesaplar: Bu ağlar mesajları güçlendirmek, yanlış bilgi yaymak ve sosyal medya trendlerini manipüle etmek için kullanılır. Bu botlar, belirli bir anlatı veya amaç için yaygın destek yanılsaması yaratarak kamuoyu algısını ve medya kapsamını etkileyebilir.

Derin Sahtekarlık: Gerçekçi ancak sahte görüntüler, videolar ve sesler oluşturmak için yapay zekanın kullanılması. Bu teknikler kanıt uydurmak, kişileri taklit etmek ve yanlış bilgi yaymak için kullanılabilir. Deepfake'ler çok inandırıcı olabildikleri ve gerçek içerikten ayırt edilmeleri zor olduğu için dezenformasyonun tespit edilmesi ve dezenformasyonla mücadele edilmesi açısından önemli zorluklar teşkil etmektedir.

Hashtag kaçırma ve trend manipülasyonu: Bu teknik konuşmaları bozabilir, kitlelerin kafasını karıştırabilir ve sosyal medya trendlerini ele geçirebilir. Bu, belirli hashtag'leri ve anlatıları desteklemek için botnet'ler ve trol çiftlikleri de dahil olmak üzere koordineli çabalar kullanılarak manipüle edilir ve popülerlik görünümü yaratılır.

Coğrafi hedefleme ve dile özgü taktikler: Coğrafi hedefleme, bilgi savaşı kampanyalarının belirli coğrafi bölgelere göre uyarlanmasını, etkinliği en üst düzeye çıkarmak için yerel sorunlardan ve kültürel nüanslardan yararlanılmasını içerir. Dile özel taktikler, hedef kitlenin dilinde içerik oluşturmayı, inandırıcılığı ve etkiyi artırmak için yerel deyimleri ve referansları kullanmayı içerir. Bu stratejiler aktörlerin belirli nüfuslarla daha etkili bir şekilde iletişim kurmasını ve onları etkilemesini sağlar.

Yayıncıların ve olayla etkileşimde bulunanların niyetleri ne olursa olsun, bilinçli hareket etmezlerse, terör veya fitne yaymaya çalışanların yanlış bilgilendirmesine çekilirlerse veya olayın gerçeklerini yanlış aktarırlarsa, güvenlik bilgilerini ve hassas kişilikleri ifşa ederlerse sonuç aynıdır oda düşmanın operasyonunun ve hedeflerinin başarısıdır.



Makaleler

Güncel