İsrail'de yapılan son ankete göre, Haredi cemaati üyelerinin yüzde 94'ü, dini eğitim gören öğrencilerin askere alınmasına karşı çıkıyor. Savaş dönemi olmasına rağmen, Haredi cemaatinin zorunlu askerlik konusundaki tutumu değişmedi.
YDH - İsrail’de savaş ortamına rağmen, Haredi cemaatinin (ultra-Ortodoks Yahudiler) zorunlu askerliğe yönelik olumsuz tavrı değişmiyor.
Calcalist'in haberine göre Midgam kamuoyu araştırma şirketi tarafından yapılan ankete göre, Haredi cemaati üyelerinin yüzde 94'ü, dini okullarda eğitim gören öğrencilerin askere alınmasına karşı çıkıyor.
Araştırmaya göre, bu karşıtlık toplumun her kesiminde yaygınken, modern Haredilerde küçük bir değişim gözlemleniyor.
Araştırmaya katılanların yüzde 44'ü, orduya katılmanın dini değerlere zarar vereceğini belirtirken, yüzde 27’si ise Haredi erkeklerin esas görevinin dini eğitim almak olduğuna inanıyor.
Ayrıca yüzde 23'lük bir kesim, yalnızca dini eğitim almayanların askere alınmasını desteklerken, sadece yüzde 6'lık bir grup tüm Haredi erkeklerin askere gitmesi gerektiğini savunuyor.
Ankete göre, Haredi cemaatini, askerlik hizmetini Haredi erkeklerin görev alanı olarak görmüyor. Modern Haredi kesiminde askere gitmeye yönelik nispeten daha yüksek bir destek gözlemlense de bu kesim, toplumun yalnızca yüzde 9’unu oluşturuyor.
Haredi gençlerin yüzde 91'i, zorunlu askerlik karşıtı tavırlarını koruyor veya daha da sertleştiriyor.
Ankette, İsrail ordusunun Haredi gençlerin askere alınması konusunda daha fazla çaba harcaması gerektiğine dair soruya katılımcıların yüzde 98,5’i olumsuz yanıt verdi.
Haredi cemaatinin büyük kısmı, yalnızca dini eğitimi bırakmış kişilerin askere alınmasını destekliyor ve zorunlu askerliğe tamamen karşı çıkıyor.
Bir diğer ilginç bulgu ise, Haredi cemaati içinde "askerlikten kaçma" ifadesine duyulan tepki.
Toplumun yüzde 95'i bu ifadeye karşı çıkarken, modern Harediler arasında bile destekleyen oran yalnızca yüzde 9.
Anket sonuçları, Haredi toplumu ve genel İsrail toplumu arasındaki değer farkını da ortaya koyuyor. Pek çok Haredi dini lider, askeri hizmetin dini görev kadar önemli olmadığını ve dini eğitimin savaş zamanında bile daha büyük bir öneme sahip olduğunu iddia ediyor.