Rusya'da arka arkaya iki yolcu uçağı motor arızası yaşadı

img
Rusya'da arka arkaya iki yolcu uçağı motor arızası yaşadı YDH

Rusya'da, aynı gün içinde iki farklı havayolu şirketine ait uçaklarda motor arızası meydana geldi. Airbus A321neo ve Boeing 737 modellerindeki bu arızalar nedeniyle uçaklar kalktıkları havalimanlarına geri dönmek zorunda kaldı.




YDH - Rus havayolu şirketlerine ait iki uçak, kalkıştan kısa bir süre sonra motor arızaları nedeniyle havalimanlarına geri dönmek zorunda kaldı.

Aviatorşçina portalının aktardığına göre ilk olay, Ural Havayolları'na ait bir Airbus A321neo model uçağında yaşandı.

Uçak, Mısır'ın Şarm eş-Şeyh kentinden Yekaterinburg'a uçuyordu. Uçuş sırasında, 4500 metre yükseklikte sol motor arızalandı.

Ekip, durumu hava trafik kontrolörlerine bildirdikten sonra kalkış yaptığı havalimanına geri dönme kararı aldı.

İkinci olay ise NordStar Havayolları'na ait bir Boeing 737 model uçağında meydana geldi. Volgograd'dan Yekaterinburg'a sefer yapan uçak, 2 Ocak akşamı 11 bin 300 metre irtifadayken yine sol motor arızası yaşadı. Ekip, Volgograd'daki Gımrak Havalimanı'na geri dönmek zorunda kaldı.

Her iki olayın ardından, ilgili havayolu şirketleri, uçakların uçuşlardan alındığını ve teknik inceleme yapılacağını açıkladı.

Ukrayna'daki savaş başlamadan önce, Rusya’nın uçak filosunda 1031 uçak bulunuyordu. Bu uçakların üçte ikisi Boeing ve Airbus modelleriydi.

Fakat, ABD ve Avrupa Birliği yaptırımları, bu uçakların bakımını ve yedek parça teminini yasakladı.

2023 yılında, Rusya hükümeti havayolu şirketlerine, "uçakların kanibalizasyonu" (bazı uçaklardan alınan sağlam parçaların diğerlerine takılması) için gizli izin verdi.

Rusya’nın, yerli uçak parçaları üretimi konusundaki çabaları ise henüz anlamlı bir sonuç vermedi.

Oliver Wyman adlı analiz şirketine göre, 2026 yılına kadar Rusya’daki uçak filosu yüzde 50’den fazla küçülebilir.

Ayrıca, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO), Rusya’ya düşük uçuş güvenliği nedeniyle "kırmızı bayrak" statüsü verdi.

Bu sınıflandırmada, yalnızca Bhutan, Liberya ve Kongo Demokratik Cumhuriyeti gibi ülkeler bulunuyor.

2024 yılı, Rusya’da son altı yılın en kötü havacılık yılı olarak kayıtlara geçti.

Kasım ayı sonu itibarıyla 208 havacılık olayı raporlandı. Bu rakam, 2023’ün aynı dönemine göre yüzde 30 artışa işaret ediyor. Kasım ve aralık aylarında, üç Sukhoi Superjet 100 uçağı da arızalandı.