İran yönetimi, Uluslararası Atom Enerji Ajansı ile ilişkilerin yasal çerçevede sürdüğünü ve son görüşmelerde nükleer meseleye dair yeni bir taahhüt verilmediğini açıkladı.
YDH- İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekai, Tahran’ın Uluslararası Atom Enerji Ajansı (UAEA) ile ilişkilerinin mevcut yasal çerçeve ve stratejik kararlar doğrultusunda sürdürüleceğini açıkladı.
Bekai, İsviçre'de gerçekleştirilen 18 saatlik görüşmelerde nükleer dosyaya ilişkin herhangi bir yeni taahhütte bulunulmadığını ve nükleer müzakerelerin yeniden başlamasının, İslamabad Mutabakat Muhtırası'nın 13. maddesinin uygulanmasına bağlı olduğunu vurguladı.
İran Cumhurbaşkanı Mesud Pizişkiyan, Ulusal Ticaret Günü kapsamında yaptığı konuşmada ulusal birlik vurgusu yaparak, "Ülkemizin gururu ve haysiyeti için en önemli faktör birlik ve beraberliğimizdir" dedi.
Bölünmeye neden olabilecek her türlü söylemin düşman lehine sonuç doğurduğunu belirten Pizişkiyan, İran halkının toprağına ve değerlerine olan bağlılığının, ülkeyi devirme hayali kuranları hüsrana uğrattığını ifade etti.
Cumhurbaşkanı Pizişkiyan, devam eden diplomatik süreçlerin İslam Devrimi Lideri tarafından belirlenen kırmızı çizgiler çerçevesinde yürütüldüğünü belirterek, "Müzakereleri gurur ve güçle sürdürüyoruz. İran halkının haklarının görmezden gelinmesine veya aşırı taleplere boyun eğilmesine asla müsaade etmeyeceğiz" şeklinde konuştu.
Diplomasi alanındaki kazanımların, silahlı kuvvetlerin sahada elde ettiği başarılarla pekiştirildiğini belirten Pezeşkiyan, hükümetin bu dengeyi koruma konusundaki kararlılığını yineledi.
Diplomatik trafiğin bir parçası olarak bugün İsviçre’de uzmanlar düzeyinde görüşmeler gerçekleştirildi.
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazem Garibabadi’nin başkanlık ettiği uzman heyeti teknik konuları ele alırken, Parlamento Başkanı Muhammed Bakır Galibaf liderliğindeki ana müzakere heyeti çalışmalarını tamamlayarak Tahran’a döndü.