Eilat Limanı iflasını açıkladı

img
Eilat Limanı iflasını açıkladı YDH

Eilat Limanı’nın, Ensarullah’ın İsrail ve ona bağlı gemilere yönelik operasyonları sonucu faaliyetlerindeki %85'lik düşüş nedeniyle iflasını ilan ettiği bildirildi.




YDH- World Cargo News'in bildirdiğine göre, İsrail'in güneyindeki Eilat Limanı ticari faaliyet “eksikliği” nedeniyle iflas ettiğini açıkladı.

Haberde, Ensarullah’ın saldırılarının Kızıldeniz taşımacılığı üzerindeki ekonomik etkisinin, Eilat Limanı’ndaki hacimlerde %85'lik bir düşüşe yol açtığı ve İsrail hükümetinden mali yardım istemesine neden olduğu kaydedildi.

CEO Gideon Golbert'in 7 Temmuz'da Knesset'in Ekonomik İşler Komitesi'ne bildirdiği üzere, 2022'nin 4. çeyreğindeki kısa süreli artışa rağmen limanda sekiz aydır hiçbir faaliyet ya da gelir görülmedi.

Ağırlıklı olarak dökme yük, potasyum ve otomobil ithalatı yapan Eilat, Akdeniz'deki Aşdod ve Hayfa limanlarından çok daha küçük olsa da Ensarullah operasyonlarının İsrail ticaretini önemli ölçüde etkilediği belirtildi.

İsrail'in güney kıyısında, Kızıldeniz kıyısında yer alan Eilat, ülkeyi Süveyş Kanalı'nı geçmeye gerek kalmadan Asya ve Hint Okyanusu'na bağlıyor.

Seatrade-Maritime News de Ensarullah operasyonlarının her hafta yüzlerce konteyner gemisinin Afrika Burnu'ndan Avrupa'ya doğru yaklaşık 4.000 mil daha uzun bir yolculuğa çıkmasına neden olduğunu, bunun da yakıt maliyetlerini ve emisyonları artırdığını bildirdi.

Kuruyük ve düzenli hat taşımacılığı konusunda veri toplayan ve analiz ede Alpha Liner'a göre, Orta Doğu'daki çatışmalar ikinci el konteyner gemisi piyasasına önemli bir ivme kazandırdı.

Alpha Liner "2024'ün ilk yarısında konteyner alım satım işlemleri, taşıyıcıların ve NOO'ların gemi kiralama ve navlun piyasalarındaki hareketliliğe tepki vermesiyle yeniden artış gösterdi. İşlemlerde 2023'ün ikinci yarısında yaşanan düşüşün ardından, 2024'ün ilk altı ayında yarım milyon ‘teu'dan fazla konteyner tonajı el değiştirdi" dedi.

Seatrade-Maritime News'e göre, Gemi işletmecileri, Ümit Burnu çevresindeki seferlere yönelik talebi etkin bir şekilde karşılamak ve haftalık programları sürdürebilmek için "mevcut her gemiyi aradılar".

Alpha Liner'a göre Ocak ve Haziran ayları arasında 572.600 teu'luk 141 gemi işlem gördü; bu da ayda ortalama 23 adet anlamına geliyor.

Nakliye firmalarının başlangıçta Kızıldeniz taşımacılığındaki kesintinin kısa süreli olacağına inandığı ve 2023'ün sonlarında fiyatlardaki artışa hemen tepki vermedikleri kaydedildi.

Alpha Liner, "2024'ün ilk yarısında 1,6 milyon teu'luk devasa yeni inşa kapasitesine rağmen, taşıyıcılar program boşluklarını kapatmak ve sabit fiyatlardan faydalanmak için ikinci el piyasasında daha da fazla tonaj arayışına girdiler." dedi.

Alphal Liner ayrıca, atıl filonun Mayıs ayında %0,4'e düşmesiyle birlikte neredeyse tüm gemilerin kazançlı işlerde kullanıldığını ve atıl konteyner filosunun son altı hafta içinde minimum düzeyde artmasına rağmen, işsiz gemi sayısının toplam filonun %1'inin altında kaldığını bildirdi.