İsrail, küresel boykotun kıskacında

img
İsrail, küresel boykotun kıskacında YDH

İsrail, Ulus Markalar Endeksi'nde son sırada yer aldı, bu durum İsrail ürünlerine yönelik fiili bir boykotun ve ihracatın yüksek risk altında olduğunu ortaya koydu. Soykırımcı rejimin 'uluslararası toplumdaki meşruiyetini kaybettiği ve küresel meselelerin arka bahçesine atıldığı' bildiriliyor.




YDH- İsrail’in iş dünyası kapsamlı Globes gazetesinin bildirdiğine göre, Temmuz-20 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen ve 20 farklı ülkeden 40 bin katılımcının yer aldığı Ulus Markalar Endeksinde İsrail son sırada yer aldı.

Ulus Markalar Endeksi’nin raporu, İsrail ürünlerine yönelik fiili bir boykot olduğunu ve İsrail ihracatının yüksek risk altında olduğunu, “İsrail Malı” etiketli ürünlere karşı önemli bir isteksizlik olduğunu gözlemledi.

Globes, ‘’İsrail'in altında ise resmi olarak bir ülke olmayan Filistin’in yer aldığını’’ ekledi.

Endeks 50 ülkeyi sıralıyor ve ülke marka gücünün altı yönüne işaret ediyor: politika ve yönetişim, kültür, insanlar ve toplum, ihracat, göç ve yatırım ve turizm. İlk sırada yer alan Japonya'yı Almanya, İtalya, İsviçre ve Birleşik Krallık takip etti.

Sıralamanın en altında ise Rusya, Ukrayna, Kenya ve İsrail yer aldı.

Ayrıca, Z kuşağının İsrail'i ezici bir çoğunlukla reddettiği ve bu ülkenin tüm parametrelerde mümkün olan en düşük puanları aldığı belirtiliyor.

Anketler Filistin konusunda “Filistin Müslüman dünyasında, Çin'de ve genç nesiller arasında sempati görüyor” diyor.

Araştırma, Brands Israel'in kurucusu Motti Scherf tarafından yönetilen ve İsrail markasını dünya çapında tanıtmayı amaçlayan özel bir girişim olan Brands Israel Inc. tarafından danışman olarak tutulan Anholt Nation Brands Index (NBI) tarafından derlendi ve yayınlandı.

Scherf, “İsrail uluslararası toplumdaki meşruiyetini kaybetti ve küresel meselelerin arka bahçesine atıldı. Geleneksel kamu diplomasisinin başarısızlığını kabul etmenin ve yenilikçi ulus-marka modellerini benimsemenin zamanı geldi.” dedi.

Çeşitli parametreler açısından 50 ülkeyi değerlendiren Anholt Ulus Markaları Endeksi, İsrail'in kişi başına düşen GSYİH, ortalama yaşam süresi ve eğitim düzeyinin yüksek olmasına rağmen, çok daha düşük ekonomik ve sosyal göstergelere sahip ülkelerle birlikte sıralandığını ortaya koydu.

Rapor, İsrail'in küresel istikrarsızlığın kaynağı olarak belirlendiği, “kaos güçleri” ile ilişkilendirildiği ve yenilikçi güç açısından en gelişmiş Avrupa ülkelerinin ve hatta BAE'nin altında yer aldığı sonucuna varıyor.